Snart är terminen slut

Två kurser är över, dock kvar tentan på den sista eftersom jag låg sjuk....så den 20:e maj så skriver jag tentan på den och den 30 maj skriver jag på denna kurs sen är det sommar och sol, förhoppningsvis kommer jag att jobba, väntar med spänning på höra av komunen och höra om de vill att jag ska komma och jobba i sommar. Jag hade så gärna vela det och behövt det, rent för mig själv och min själv utveckling och även rent ekonomiskt för gå hemma och vara mammaledig genererar inte i nå pengar för vår del....

Denna kurs är riktigt intressant, har bytt studiegrupp till det gäng som är från pite, trivs riktigt bra och det är riktigt skönt att kunna ägna mer tid hemma och planera mina studier lite mer själv och inte vara i lika stort behov av att åka till skellefteå, men veckan som kommer, det kommer att generera i en hel vecka i skellefteå men det gör inget för i veckan kommer det vara intressanta ämnen och förhoppningsvis givande och tillfredställande.

I veckan har vi föreläsningar om;
jag ä
Måndag: Barns grundläggande behov, anknytning, identitet, utsatthet

Tisdag:  
Teoretiska perspektiv på funktionshinder

Onsdag:  
Funktionshinder, välfärd & samhälle

Torsdag: 
Normalitet & avvikelse samt Stigma & stigmatisering

Fredag:   
Medikalisering samt Barn i behov av särskilt stöd i skolan

Det är så skönt att känna att jag har kommit in i studerandet igen och att jag har börjat få struktur och ordning på mina saker och på tänket runt allt, trots tung start med min älskade morfars bortgång och min underbara mormor som ja är sig själv men med det sagt ni som känner henne vet ju, och sen min underbara mamma som opererat sig och så. Det har vart lite tumult och lite känslomässigt jobbigt och berg och dal bana för mig men nu är jag ändå nöjd och tillro med mig själv och känner rätt placerad och målet mitt är i sikte....


Kommentarer
Anki

Vad snyggt du gjort här:)

2011-04-09 | 16:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: