Dag 06

Dag 06- Vilken är din favorit-superhjälte, och varför?

Min superhjälte ja men den var ju jätte lätt hehe


Min super hjälte är min mamma



Tänk er min mamma är alltså snart 46 år har tre barn fick första när hon var 19, andra 20 och tredje 26, hon tappade pappan till oss två första när hon var 21, omkom i en bilolycka, hon träffade en ny efter några år som hon fick lilasyster med.

Sedan har hon kämpat med heltids jobb, oss barn, de problem vi haft, försöka få ihop både ekonomi, våra intressen och tiden till oss, hon har nog mångt och mycket skämt bort oss, men hon har samtidigt alltid lärt oss vad som är rätt och fel, hon har alltid pratat om vikten av arbetsmoral och att vi ska gå i skolan, vi har alla tre tagit studenten trots betyg från min sida som behövde kompletteras, men studenten har vi tagit.

Sen blev min styvpappa sjuk, multisjuk och hon står ändå vid hans sida, även om jag kan tycka att hon behöver avlastning med han, så vägrar hon, hon kämpar på.

Hon opererade ena höften när jag var 18 och nu om 7 dagar ska hon operera andra höften, hon är inte frisk i  sin kropp, men trots att hon har ont och trots att hon inte orkar alla dagar i veckan.

Så försöker hon vara den starka och hjälpa de som behöver det.

Jag kan se henne som min superhjälte alla dagar i veckan, även om jag kan bli gråhårig ibland på henne, att hon är tjurskallig och envis och inte tar emot hjälp när både hon och jag vet att hon behöver det, men hon är min hjälte för allt det hon överlevt och allt det hon kommer att överleva, hon kommer att alltid  vara den starka och duktiga mamman i mina ögon och jag hoppas att min dotter kommer att se likadant på mig som jag gör med min mamma.




Min mamma är min bästa vän och jag hoppas att jag och Lina kommer att ha den relationen som vi har jag och min mamma....När Lina blir vuxen, utan min hjälte hade jag aldrig kommit så här långt och utan henne så hade jag nog aldrig levt idag....Jag har henne och Fru A att tacka för det som också är min super hjälte men det är ett helt annat inlägg som jag kan ägna mig åt en annan dag, ett inlägg åt Fru A.


Kommentarer
Daniel

Ja hon är allt en bra svärmor oxå måste jag får säga =)

2011-01-31 | 11:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: