Socionom??

Ibland undrar jag hur det kommer sig att så många vill utbilda sig till just socionom?? hur det kommer sig att det är ett såddant populärt yrke?? För min del har det och psykolog varit de två yrken som jag har drömt om så länge jag kan minnas, det är detta jag vill göra....Men hur kommer det sig att det är en sådan populär utbildning??

Jag tror att det faktiskt är så att många människor ser möjligheten till att få en utbildning som är bred och omfattande inom socialt arbete, en utbildning som du kan göra mycket för en och ta en nästan vart man vill inom området socialt arbete....

Jag själv jag vill arbeta inom psykiatrin och missbruk, jag vill jobba mot barn och ungdomar, jag vill vara en del av deras vardag, vara en del av den processen som fångar upp de i tid och kan vara en del av det teamet som kan leda de på rätt väg.

Jag vet inte, men för mig betyder det mycket att efter alla års slit äntligen ha kommit i mål, äntligen har jag påbörjat min resa mot att bli färdig socionom och få kompetensen att arbeta med det jag vill arbeta med, vägen dit är lång och vägen dit är krokig men vägen dit tar mig närmare mitt mål och närmare chansen till att verkligen få göra en skillnad och få bidra till allt och alla, få bidra till samhället :)

Men min undran är varför väljer de andra runt om i Sverige att läsa till socionom??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: