BVC 5 månader och 3 dagar

Idag är tösen 5 månader och 3 dagar och med det så vill jag delge hennes 5 månaders kontroll och uppge hennes tillväxt....helt otroligt hur liten blivit sååå stor....

Födelse 3115g 46,5 cm lång och 33cm i huvudomfång

6 dagar         3040 g

9 dagar         3135 g

2,5v              3440 g 50 cm lång 35 i huvudomfång

1 månad       4030 g 51 cm lång 36,2

2 månader    4940 g 55,5 cm lång 38,5 huvud

3 månader    5580 g 60 cm lång 39,6 huvud

4 månader    6290 g 62,5 cm lång 40,5 huvud

5 månader    6920 g 67 lång 41,7 huvud

Sen fick hon två sprutor och ledsen blev hon men leendet kom fram när hon fick syn på pappa sin, sen så satt vi ner och pratade om tösens utveckling och det är så skönt och få ventilera med barnsköterskan och få höra det jag behöver höra och få svar på allt jag undrar över.

Hon intygade att jag gör rätt vad gäller hennes mat och att hon har ett större mat behov än andra i hennes ålder eftersom hon är så aktiv och därav så förbränner hon ju mer, hon är ju ett barn med mycket energi och aktivitet, sen så är hon ju vad hon kallar det för ett tidigt barn, alltså inte det faktum att hon är född "tidigt" det vill säga hennes 16 dagar innan BF utan det faktum att hon är tidig i utvecklingen hon är före sin faktiska ålder....

Vilket är skönt att få svar på, även om jag vet om det själv och kan fatta det själv så är det skönt att veta och få svar på det....

Nej nu ska jag mysa med min familj, blir och åka till faster min idag på ljus party och sedan blir det och kramas med älskade och sedan lite äventyr i morgon....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: