Dag 22 – Det här upprör mig

Dag 17 hamnade under God jul...skumt

Detta upprör mig, är nog det enklaste ämnet jag kan prata om....är nog det enklaste för de flesta att prata om, för saken hör att människor i allmänhet faktiskt har en tendens till att faktiskt kunna prata om det som upprör mer än sakerna de uppskattar....

Så här kommer då mina saker som upprör och också förklaringarna till dessa....om jag känner att det behövs, vissa behövs ju inte förklaras ... Sedan så kommer de inte i ordning utan de kommer som jag kommer på de helt enkelt....

_______________________________________________________________________________________________

* Misshandel innefattar alltså all misshandel, barnmisshandel, kvinnomisshandel, mansmisshandel, djurmisshandel

* Våldtäkt

* Incet

* Trafficing

* Slaveri

* Svenska rättsystemet, skjuta en älg vid fel sässong är värre än att ta ihjäl en människa

* Könskvotering, varför ska man komma in på kvot, ska vara en självklarhet att man ska kunna komma in som kvinna för den man är, än att man måste kvotera in sig på pga kön, tanken är ju bra men tycker kunskap och lärdom ska ta en dit man vill....jag vill att samhället skall ha kommit så långt att vi inte ska behöva ha könskvotering....

* Socialens dubbelmoral, att vissa föräldrar kan ha flera barn utplacerade men får behålla vissa

* Att myndigheter sitter och ser på när barn far illa och inte agerar

* Att det finns de som faktiskt underhålls av missär och elände hos andra människor

* Okunskap hos allmänheten om sådant som är en självklarhet för mig, så som sånt som har hänt mig och många med mig

* Egoism när den är negativ, för det finns positiv egoism och det tycker jag vi alla ska ta del av

* Sveriges regering

* Att sverigedemokraterna sitter i riksdagen

* Att livet är orättvist

* Folksams försäkringsbolag....Jävla puckon....okunniga och elaka....i alla fall de som har med människor och göra de som har med djur och göra tummen upp

* Idioter

* Mobbning

* Föräldrar som skiter i sina barn och lämnar de i sticket när de behöver de

* Karlar som skaffar barn och skiter i de

* kvinnor som skaffar barn och skiter i de

* Karlar som inte tar sitt ansvar när de gjort en kvinna gravid

* Kvinnor som väljer att behålla ett barn bara för att förarga ellerm tro att hon kan behålla karln

* Kvinnor som spelar dumma bara för att de tror att de kan vinna på det

Ja skulle kunna fortsätta i all evighet men detta är det jag kommer nu....kanske fyller på listan sen men nu ska dotter ha mat och jag och älskade ska äta chips och dricka läsk för de får man göra en tisdag när man har värk och sörger....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: