Jul lista

Jullista

Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Jo om men det inte om det går ut över varje jul och Lina så klart, men en del av jul skulle jag självklart kunna jobba.

Bakar du något till jul? Vad?

Nej, vill gärna börja göra det och bli mer huslig, men har som ingen idé på hur det ska funka....får se när jag får anpassat kök om jag får orken till det, vill att det ska lukta bakat hemma under jul, lussebullar, knäck och pepparkakor.

Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?

med russin så klart, men jag petar bort de, men det ska vara med russin

Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?

Köpt tror jag, ingen aning, men säger nog köpt

Knäck eller ischoklad?

Ischoklad självklart

Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?

Har inte hittat någon som jag vill ha så jag satsar på en till nästa jul

Vill du ha julkort med brevbäraren eller i mailen?

Inget måste av något av det

Vilka färger har ni till jul?

rött och grönt till stor del men även lite rosa glitter och glmour och sen ska ju Lina ha en rosa gran i sitt rum

När julpyntar du hemma?

När mamma säger till att det ska göras, så kanske dags att lära sig så man får tradition på det :D

Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?

nä har som ingen koll, men blir väll allt eftersom är ju första julen i huset så.

Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?

PGA katter har vi ingen gran, får se hur det går nästa år när granen ska introduceras

Har du ett färgtema i granen?

Vi har aldrig haft egen gran

Hur ser din julfrukost ut?

Brukar alltid vara kokta grisfötter med tunnbröd med mormor och morfar och morfar hämtar mig, men det traditionen är utdöd

Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällsklapsspel osv?
Upptidigt på morgonen och ta ut min Tjorvas i snön tillsammans med alla hundar, men har ju numera bara en hund så får se hur det blir i år, men ska väll försöka upprätthålla den trots att jag har lina själv denna morgon i år

Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?

Dricker inte sån skit, luktar illa och smakar värre

Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?

Ingen Julmust

Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?

Nada

Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?

Choklad

Vilken är din favoritjulskiva?
Ingen men letar ivrigt efter någon bra julskiva för barn, så tips motages

Vilken är din favoritjullåt?

älskar jullåtar men kan inget namn

Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?

Gravadlax, ägg och sill, skinka och must

Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet.

Inget

Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?

tycker inte om vörtbröd

Risgrynsgröt eller Ris à la malta?

Risgrynsgröt

Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?

Ingen aning vad det är

Dricker du julmust eller mumma till julbordet?

julmust

Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?

Inget

Tittar du varje år på Kalles julafton?

Joo, är ett måste

Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalles julafton?
Kalle och fågeln

Brukar du titta på Kan du vissla Johanna?
Ja verkligen

Har du sett Karl-Bertil Jonssons jul?
jo helt klart

Har ni tomte hemma?

Inte på många år men det börjar ju komma igen nu när man fått smått jag och syster

Köper du julklappar till många?

Har inte gjort men nu är man ju utökad med en ny släkt och två små så blir ju lite mer i år än jag brukar ha det

Tycker du att det ska vara julklappar till alla eller bara barnen?

Barnen, julen är till för de, det är för de man firar julen,

Tycker du att julklapparna ska vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?

Spelar ingen roll är inte inslagningen eller innehållet som är det viktiga det är tanken

Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?

både och...

Roligast att få i sin julklapp?

Tanken att man fått nå

Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?

Ja kärlek och att ingen mer dör.....Men rent matrieltt ....

JAA en dator eller mobil....men verkligen inte det viktigaste, jag skulle kunna vara utan allt....bara jag fick tillbaka min morfar och fick chansen att få ha alla mina nära och kära hos mig.....


Kommentarer
Anna

Tänker på dig och dina systrar!! Kramar till er



Hör av dig när du orkar ses och kanske dra ett kinesrejs eller "bara" en promenad.

2010-12-09 | 19:19:33 | http://jakiya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: