Tips kom igen nu....

Jag vet att ni sitter där ute med hur bra tips som helst.... så jag tänkte så här ....

Att jag skulle skriva områden jag behöver tips på så är det bara att bomba mig, för jag efterlyser verkligen tips....

* Förvaring av utvuxna barnkläder "ska ta lite plats"

* Hall förvaring....där man kan ha ordning och reda utan att behöva ha det i lådor....

* Leksaker ( har ju sovrummen uppe, men vi är ju mest nere i tv-rummet)

* Viktiga papper

* Hur man blir av med ett skräp skåp (eller hur man slutar använda det :P)



Jaa det var väll lite av det som kom mina tankar in idag....

Är rätt tom i huvudet idag....

Kommentarer
Erika

Förvaring av urvuxna barnkläder - http://www.biltema.se/sv/Hem/Forvaring/Ovrigt/Vakuumpase/



Har inte sådana själv ännu, men har tänkt att köpa då jag själv har funderat på hur jag ska förvara urvuxna bebiskläder. Man suger ut luften ur påsarna med en dammsugare och vipps har man en smidig förpackning som håller både skadedjur och fukt/lukt borta. Tar mycket mindre plats än en kartong.



Hallförvaring

http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=29472&productId=92775&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=



Riktigt bra om man vill få undan mössor, vantar och sånt.



Leksaker

http://www.forvara.se/se/art/tellus-rullback-rosa.php

En låda med hjul där man kan ha de leksaker som leks med för tillfället. Bra med hjul då man t ex ska dammsuga.



viktiga papper

http://www.forvara.se/se/art/post-och-tidningsforvaring-4-fack-svart.php

Viktiga papper hör enligt mig hemma i pärmar. Men det är ju det där med att veta vilka papper som är viktiga. Just den här typen förvaringen kan man exempelvis ha i hallen. När man betalar sina räkningar kan man ta för vana att alltid gå igenom alla papper och sedan sätta in dom i pärmar så slipper alla viktiga papper samlas på hög. Har man fått papper om t ex ett sjukhusbesök eller liknande så sparar jag på pappret i en speciell hög på kontoret och så skriver jag upp i almanackan som hänger i hallen vad som ska hända, så glömmer jag inte bort det.



Hur man blir av med ett skräpskåp

Jag har massor med sådana skåp. Jag är ju så prylkär så jag har lite svårt att göra mig av med grejjerna. Men iaf. Jag tänker att när en pryl hamnar i ett skräpskåp så är det för att man inte har någon bestämd plats för prylen. Därför gäller det att hitta en bestämd plats för prylen.

Är det saker som man är tveksam på om man egentligen behöver ha, så kan man lägga den i en kartong märkt med "släng/skänk" och sedan ett "bäst-före-datum". Har man inte öppnat kartongen innan det datumet, då måste man slänga bort den. Helst utan att titta i kartongen innan :)



Oj, vad långt det blev! :) Kul frågor iaf!

2010-12-01 | 19:54:08 | http://aakiree.blogg.se/
Ewe

* Barnkläder i kartonger (inte banan/eller flytt)eller plastlådor.



* Hallen har jag inga bra svar på..



* Leksaker i en plastlåda med lock



* Viktiga papper i pärmar



* Skräp-skåpet kan jag inte heller stå till tjänst med...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: