Att vara mamma en söndag....

Idag är det söndag och dottra ligger och kämpa på golvet till att krypa hon blir bättre och bättre på att masa och ta sig fram och hon har nog snart kläm på både armarna och benen så snart kommer det väll....

Att vara mamma idag känns tröttsamt, men snart kommer älskade hem i alla fall, han har jobbat natt.....Att vara mamma under en söndag är idag stora funderingar på det ekonomiska, jag vill ha ett jobb men det känns svårt att få jobb, när man har vart borta från arbetsmarknaden 6 år, jag har ju vart sjukskriven 4 och pluggat två, har ju sökt in till skolan distans men jag känner att jag skulle vilja och behöva ett jobb också, jag i behov av pengarna, jag är i behov av att få komma in i samhället igen, jag är helt utanför, ingen A-kassa, ingen SGI känner mig tom och utlämnad....

Det är otroligt viktigt att jag börjar komma igång med jobb, jag är som sagt mamma och har ett behov av att få igång saker och ting, tacksam över min underbara sambo och att han faktiskt har sitt jobb, men jag  vill ju också kunna bidra....

Men hur faan får man ett jobb och vart finns de, jag har sökt massor med jobb....men sen är det en dead end liksom....fattar inte....är det för att jag har vart borta 6år eller vad är det frågan om....

Hur gör jag?? Hur får jag jobb....Hur får jag detta att funka....Jag är mamma idag och idag är det viktigare än någonsin att jag får ett jobb....

Lina är det bästa som hänt mig, hon är det absolut vackraste jag har och det som ger mig all glädje i livet, igår var jag i grubblernas värld och då behövde jag bara titta på underverket så blev jag alldeles lycklig och varm :D mitt underverk och mitt allt....

Nej nu ska jag underhålla det vackra som åmar sig på golvet :D


mommo hit med min banan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: