Dag 01 – Presentera mig själv

Då börjar vi arbeta ev listan då och är då på start med Dag 01 – och det innebär att jag ska presentera mig själv


Denna punkt är lite svår att börja med så jag tänkte jag till inspiration till den punkten också *ler* känner mig lite som en copycat idag Anna men är en svår fråga på många sätt  men ska då i alla fall göra ett försök :D


Så vem är då Linas mamma? Jag skulle nog identifiera mig själv på följande sätt;

Mamma, fästmä, sambo, dotter, syster, moster, barnbarn, svärdotter, svägerska, brorsdotter, systerdotter, nykterist, envis, tjurskallig, stark person, överlevare, matte, hundbrud.

För att ta upp viktiga saker om mig så kan jag väll nämna följande; Nykterist, Citrus alergiker, tomat alergiker, pollen alergiker, whiplesh skada grad 3, knä skada.

......

Jag älskar livet som jag har idag och jag kan bara säga att genom alla eldar jag vandrat under åren så har de format mig till den jag är idag och det har lett till att jag är den jag är och det är jag stolt över, och hade jag inte gått igenom allt det dära så hade jag aldrig träffat min stora kärlek och då hade jag heller aldrig fått äran att få vara mamma till underbara Lina, allt är så värt det när jag ser på henne....

Mitt förflutna har format mig till den jag är och hade ni frågat mig för tre år sedan hade jag svarat att jag skämdes och jag hade försökt att inte prata eller öppet visa det jag gått igenom, men jag kan ärligt säga att det gör jag inte idag, jag är stolt över den jag är så är det.

Det som ger mig energi och det som gör att jag orkar fortsätta att vara den jag är är min familj, min dotter och mina lurviga....trots att jag fått säga hastigt hejdå till två av mina älsakde fyrbenta så är det ändå där jag föder min energi och där jag också föder mig själv till att fortsätta leva....

.....

Vad mer jag är en sucker för tragiska självbiografier i form av Dave Palzer och hans triologi om pojken som kallades för det, hur tagiska öden än författarna haft så måste jag läsa böckerna, kanske att jag i många fall kan identifiera mig med deras kamp om livet, jag vet inte....men är nog troligt att så är fallet....

....

Min dröm är att få utbilda mig inom psykiatri och få jobba med ungdomar och andra människor som har har det svårt, min dröm är och kommer alltid att vara att få öppna ett behandlingshem, ungdomshem, ungdomenshus, få vara foster/stöd familj, få finnas där och ge tillbaka av mig själv till samhället....

Det är väll kort och gott den jag är....skulle kunna fortsätta i all evighet med att presentera mig själv, är som att jaget aldrig tar slut, som om jaget alltid finns kvar att utveckla i både ord och handling....

But heey this me so far :D

Kommentarer
Anna

Klart du oxå ska göra listan :) Och på internet är väll det mesta tillåtet att sno ;P Hur många bra författare skulle det finnas om man inte fick inspireras av andra :))



Tänker på dig vännen!!

2010-11-23 | 11:33:37 | http://jakiya.blogg.se/
Anna

Så sant. man ska vara stolt över den man är!!

2010-11-23 | 11:43:27 | http://jakiya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: