Dag 5 - Vad är kärlek

Då prövar jag igen, tydligen så gick det inte att få upp detta inlägg igår så får bli två från listan idag då :D

....

Kärlek?? kärlek kan vara så många saker för mig, kärleken till min mamma, kärleken till mina systrar, kärleken till mina djur och kärleken till min dotter, kärleken till min sambo....

Jag trodde att jag upplevt den riktiga kärleken tidigare, att jag visste vad det var att vara kär och att ha de dära fjärilarna i magen, men ack så fel jag kunde ha, jag visste inte vad kärlek  var förens min älskade Daniel kom in i mitt liv, han tog mig med storm och har inte lämnat min sida sedan dess....Det är för mig riktigt kärlek när det kommer till kärleken till en partner, att man älskar dens person helt och fullt, man kan leva med alla sidor hos personen även om håret blir grått i mellan åt :D

Sen så måste man ju kunna se att kärleken har många ansikten gentemot olika personer och olika levande varelser, men den kärlek jag har för min dotter är nog den största kärlek jag någonsin har upplevt och en sådan otrolig kärlek som jag aldrig trodde kunde finnas, för när jag föll för hennes pappa så var det bland det starkaste jag känt i hela mitt liv och sedan att få uppleva en känsla tusen gånger starkare när jag fick henne i min famn, det går inte att förklara....

Så att med ord förklara vad kärlek är för mig, är nog jätte svårt, men jag tror att har man mött den riktiga kärleken och har man fått barn, då vet ni vad jag pratar om, min älskade dotter berör mig hela tiden och jag tror att jag älskar henne mer och mer för varje dag om det är möjligt, om det är möjligt att älska henne mer....

Sen kan jag väll säga att kärlek för mig är helt underbart, att utan kärlek är man förlorad och att våga känna kärlek gör att man växer sig starkare som person och som individ....

Så våga älska er själva och våga släppa in kärleken till andra....vågarna ni det då vinner ni mycket....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: