Dagens tankar om kost och träning....

Mina tankar idag....de är många....mitt mål ligger där framför mig som en sur karamell och retar mig....jag vill dit men för att nå mitt mål måste jag nå mina delmål, jag måste tvinga mig ut på promenader varje dag även om de inte blir enormt långa så måste de bli av, jag måste förverkliga mina promenader, är lätt att jag just nu bara går och släpper donna nere vid vattnet .... att jag kommer med ursäkter för att inte ta mig ut, är dock många dagar sedan jag fick en ordentlig ursäkt att komma med, men tankarna finns där att ursäkta mig med något....

Men det är nog det många gör, speciellt jag när det är kallt och hemskt ute....när vädret biter en i kinderna....när det biter i tårna och det är tungt och pylsa på sig för att ta sig ut, allt känns bökigt med alla kläder som ska på en själv, dotter och hund, för att sedan äntligen 1 timme senare ta sig ut....Den ursäkten har nog jag rätt ofta....

Men nu är det färdigt med det....JAG ska slutföra min motion varje dag och det har jag gjort nu sen jag tog beslutet att nå mitt mål, har mitt mål satt till sommaren men delmålet är redan i februari, är bara under juldagarna som jag ska få vika av från min kost och motion, julafton och juldagen, samt nyår....

Utöver det är det bara och tuta och köra....Jag ska fixa detta....så ska nog börja höra av mig till folk i närheten för att få lite promenad sällskap, jag är rätt dålig på det....säger jag vill ha sällskap men lägger nog inte manken till själv alla gånger så det ska det bli skärpning på....Så det måste jag fixa....

....

Så har ätit rostat med en filtallrik till frukost

Frukt till lunch

och kyckling gryta till middag....

Så ser kosten ut idag....

Så dags att packa klart för att åka på babysim, blir bara pappa som badar med tösen idag....mamma ska bara se på :)

Sen blir det och åka och kolla på kakel och bänkskiva och fixa lite annat som ska göras ....

ha en bra dag :D kämpa på och tro på er själva....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: