Dagens tränings och kost tankar....

Min tanke är att försöka lägga upp ett inlägg varje dag om hur det går att hålla sig bort från socker och hur det går att träna och så och med träna menar jag vardagliga promenader för er som inte känner mig och inte vet om det så får/kan jag inte träna på grund av min nackskada.

Min kropp säger emot redan vid promenader vilket gör det hela mycket svårare idag än det var tidigare att gå ner i vikt.

Men jag vet att jag kan om jag vill, mina tankar om min motion och kost idag är helt enkelt att motionen jag ska utöva idag är förhoppningsvis på stan med syster och Eva, sedan så ska jag laga mat till mig och älskade när han kommer hem och till äran idag;

Blir det choritzo och mos och ägg med stektlök.

Men det som Ida nämde med mindre tallrik är även ett tips jag fick av min faster så det har jag redan börjat med så det ska jag även fortsätta med, sedan ska jag även försöka att äta mindre portioner och ofta....Sen är ju mitt stora problem läsk,men har nu vart utan i en vecka och min ambition är att inte dricka läsk fram till julafton så får se hur det går, nytt beslut varje dag.

..........

är det rimligt att gå ner 1,5 kg per vecka och ändå upprätthålla en sund viktnedgång eller ??

Det är mitt mål just nu, jag vill så gärna det i alla fall de kommande veckorna sen får det gärna plana ut och inte ha så bråttom men är det rimligt....

Kanske inte....jag vet inte.....





Kommentarer
Emma [ M i s s G r i m m ] Ung, ensamstående mamma

Låt viktminskningen ta den tid det tar. Ibland kan du gå ner två-tre kilo per vecka och sedan kanske du inte går ner nåt alls på ett par veckor. Det gäller bara att fortsätta och inte ge upp vid sådanna tillfällen. Du kommer att klara det här. Med tanke på allt annat du har klarat av i ditt liv så är ju det här som att cykla på en trehjuling =)

2010-11-26 | 16:33:15 | http://missgrimm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: