Från djupet av mitt hjärta....

Inom mig finns det gott om känslor och gott om utrymme att älska min omgivningen och det finns mycket i mitt liv som är värt att älska och som jag älskar, men sedan så finns det saker som gör att alla de där goda fluffiga och rosa små molnen av underbara känslor, bara försvinner, bara går upp i rök, de bara säger puff och så är det borta liksom....

Som när man läser en nyhet att det har skett ett mord, ett pedofil tillslag, när man läser om vanmakt, krig och förtryck, när man läser om nya sjuka saker som regergingen gjort, när man skapar ondska mot en annan människa....

När jag tänker på alla dessa galor som vi i Sverige håller för barn i alla de drabbade U-länderna då kan jag bli riktigt arg, visst de förtjänar att få pengar och hjälp och kunde jag så skulle jag göra det jag med, men det jag blir så jävla arg över är faktiskt det faktum att vi kanske bör hålla en gala för vårat eget i-land.

Det finns så otroligt många barn i Sverige som lever under hemska förhållanden, där det förekommer våld, incent, missbruk och annat skit, det finns barn i vårt land som faktiskt går hungriga oavsett vad ni tror, vi säger vi har så jävla bra vård och sociala myndigheter och bra ageranden av polis och skolan, med det argumentet i ryggen skyddar vårt land sig, men det argumentet vill jag bara spotta de alla i ansiktet för jag VET att så inte är fallet, det är fruktansvärt hur det faktiskt kan få vara så att barn i vårt land ska behöva växa upp under sånna förhållanden.

Sen så säger vi att vi har sånt jävla bara rättsystem i vårt land, det gör mig så jävla ont att veta att mina skatter pengar går till att säkra säkerheten för de pedofiler och våldtäckts män som siiter på fängelse, hur jag sitter och betalar för att de inte ska skadas av andra fångar, hur man placerar de på  särskilda avdelningar med säkerhet för deras liv, jag kan ärligt säga att jag skiter fullkomligt i vad som händer de, jag ser gärna att vi låter de få djungelnslag, varför ska man skydda de, när de utsatta andra människor för lidande resten av livet....nej det skjuts för lite folk i Sverige, jag kan ärligt säga att jag i många fall är emot dödsstraff men när det kommer till detta ämne då är jag faktiskt för.

Vad anser ni??

Jag menar som detta fallet i tyskland där pappan haft sin dotter inlåst under huset i flera år, haft hon som en sexslav och sett till att hon fött massa barn, tagit bort en massa barn, nej fy en sådan människa ska inte få leva tycker jag, han har ju faktikt förstört massor med liv....

Sen har vi han som dödade Engla, jag tycker att det är så vidrigt att jaaa jag har inte ord för det, har han verkligen då rätten att fortsätta leva och sitta på en avdelning i Sverige och få skydd och trygghet, nej fy faaan....

Som sagt det skjuts för lite folk i detta land i bland, men vi är ju ett välfärds samhälle, ett samhälle som ska hjälpa alla andra och inte oss själva, i vårt land finns inga problem, i vårt land så finns det inte nå som behöver fixas.....


nej fy fannn.... nu ska jag o lina göra oss klara :) idag är det lule

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: