Här sitter jag....

Dottra är bytt på, vi avnjuter en lugn kväll hemma, har plockat och tvättat, ska hänga tvätten och vika den rena för att sedan avsluta med att dammsuga, jag har gjort alla tre katt lådorna....jag funderar skarpt på och lägga mig för kroppen värker och jag är trött, men jag är ändå pigg i sinnet trots min värkande kropp....

Känner stort behova av att faktiskt få ordning här hemma, blir ju och börja pynta inför jul snart, har en tanke på att göra islyktor till framsidan, men har inte kommit på hur man gör hålet....alltså man ska ha hink och vatten och minus grader men hur gör man hålet för att stoppa ner ljuset??

Tänkte det skulle vara snyggt....sen hade jag tänkt försöka hitta något ljus nät att hänga upp på väggen mot garaget och så, ser  inte ut som att jag kan ha något i äppelträdet som jag tänkt om inte älskade kommer på någon bra lösning som han visserligen brukar göra :D

Men men....huvudvärken från i morse har inte släppt.....

Vet inte vad jag ska göra, väntar med iver efter korten på älskade dottra....ska bli såååå kul :D Sen väntar jag med spänning på korten som missgrimm fotat, de ser jag fram emot massor, både naken korten på dotter och betti korten :D inten dumt alls :D jag längtar massor, hojta till bara med skivorna så fixar jag det :D

Sen vet jag inte, Linas farbror kommer och sover hos oss tills på fredag....kul kul :D känns super :D

inte helt fel det inte....

dock lite svårt och sitta och titta på tv klockan tre på natten så får se hur det går :D men hoppas ju på att fröken sover till i alla fall 6 :D

Nej men dagarna går framåt....jag känner mig som en överkörd kanin idag...känner mig som att jag har knäck igen mellan öronen....inte skoj alls....

Men det sägs att det går över....längtar efter daniel....vill sova....funderar på att lägga mig ganska omgående när de kommer hem....

Men nu ska jag sluta skriva strunt, vill komma på nå vettigt och skriva om, ibland funderar jag på att skriva om min kamp....den kamp jag lever med varje dag, men känns som meningslöst samtidigt, men ändå så känns det viktigt att prata om och förmedla, för ibland elller rätt ofta möter man människor där man inte förstår varandra och som har fördomar och som inte tror att man förstår något, ingen som kan tro allt det som finns i mitt huvud....

Men jag vet inte, kanske skulle uppfattas som självömkan och ett försök till uppmärksamhet, inte för att jag ser det så och inte heller gör när jag läser andra bloggar om liknade saker med mig själv, men det känns utelämnande men samtidigt viktigt att prata om.

Men det återstår att se....dock så känner jag att jag är nog den lyckligaste i världen med min underbara man och dotter....nej nu ska jag hänga och vika tvätt, damsuga och bädda rent till farbror David och Mig och daniel och Lina :D


Kommentarer
Erika

Jag längtar också tills man får julpynta! :) Det där med islyktor: Om du inte låter isen frysa igenom helt, utan bara låter isen bli några centimeter tjock så har du ett naturligt hålrum i islyktan. :)

2010-11-03 | 18:28:37 | http://aakiree.blogg.se/
Linnea

Älskar islyktor =) Här kommer ett tips. Skaffa två hinkar en som är lite mindre,fyll den stora med vatten och den andra med en stor sten och ställ ned i den stora hinken. När det sedan har fryst kan man lätt plocka bort den lilla hinken. Annars går det bra att göra som ovanstående kommentar. Ett tips är att färga vattnet med karamellfärg eller blanda i lite fina höstlöv och kottar i vattnet. Lycka till!

2010-11-04 | 13:55:46 | http://nennan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: