Julstädning med en vaken tös....

Jag hann rätt mycket innan älskade åkte på jobbet idag, Lina somna om vid 10 tiden så då var det bara och sätta igång ett ryck och fick ta hjälp av älskade lite med sånt jag inte fixar själv utan att dräpa min stackars kropp....

Så nu vilar jag en liten stund framför datorn innan det ska fortsättas, det ska julstädas och det ska pyntas innan helgen är slut men för att hinna och orka det så måste jag ta många pauser och många andetag, det krävs mycket av mig att orka saker och ting, för det smärt påslag jag får går inte med ord att beskriva, men det är bara bita i det sura äpplet och det jag inte orkar idag kan jag ta tag i imorgon....är nog det jag lärt mig det sista 2,5 åren är att ta det lugnt och fixa saker i morgon också....

Dela upp vardagen alltså....

Men min fundering är hur löser man städandet när tösabiten inte vill sova?? när hon är vaken och inte vill ligga själv och leka, hur löser har ni löst det när ni är hemma själva och ska städa??

musik funka ju tidigare men är inte alltid det funkar nu....hmm....tips någon???

....

Tack för era tips om kost och träning.... :)

Kommentarer
Eva

Hej!



Har skrivit till dig på FB, men du verkar inte vara inne där.

Har även försökt nå dig på msn men du är inte inloggad där heller.

Jag har slut gratis sms så jag kan inte sms:a med dig.. Sitter här frustrerad eftersom du skickar sms men inte ringer..

Du kan ju slå en signal när du ser detta... :-)

2010-11-25 | 17:40:17
Ewe

Har du provat tv´n? det gillar Nino, gärna om det är sport av något slag, för då händer det så mkt :)

Ida Tallhed

detta inägge ger dig kanske lite tips: http://www.alltforforaldrar.se/tumadre/2010/november/annu-mer-struktur-i-vardagen.html#comment



Du borde läsa hennes blogg.. kan säkert få mycket bra idéer? :D

2010-11-26 | 06:31:46 | http://idatallhed.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: