Son, Pappa och nu morfar

Igår var det en dag att minnas de som gått bort och för min del blev det först och främst min älskade far som jag besöker, dock har jag inte så mycket till vad man kan kalla för minnen, men saknanden av honom är ändå enorm och speciellt nu när man fått barn så tänker man tusen gånger mer på honom än tidigare....

Tankarna är många och jag faller rätt ofta i tårar när jag tänker på honom och allt det han missat, han har missat min och min systers uppväxt och nu missar han  även sina barnbarn, han är son sen snart 47 år tillbaka och pappa sen 26 år tillbaka och nu är han också morfar sen 4 månader tillbaka, känner en enorm saknad och en enorm tomhet över att lina inte har någon morfar, vissa delar som jag tycker hon ska få uppleva med en morfar som hon aldrig kommer att få uppleva kanske för att jag har en super morfar som alltid funnits där för mig....

Men men tänkte i alla fall lägga upp bilderna från igår....så här kommer de;


Hos mormor barnbarnen påväg till morfars grav


På morfars grav, tända ljus från döttrarna och barnbarnen


Efteråt for vi på willys och handlade lite nyttigt och onyttigt :D

Idag har vi haft huset fullt av taxar, mostrar, mormor och massa surr och kuligheter....Saknar älskade massor, tunga dagar framför mig.....men fixar allt när jag vet att han kommer hem och pussar på mig, då försvinner allt, likadant när dottra skrattar och ler mot mig sitt underbara leende, jag älskar de över allt de är mitt liv och utan de skulle jag vara försvunnen....

Imorgon kanske mitt nya liv tar ännu ett steg hoppas hoppas....

Kommentarer
faster lise

Jag blev gråt färdig när jag läste det vackra du skrev, det är inte bara du som blir gråt färdig när du tänker på mikael, det blir jag också speciellt nu när han missar era söta flickor som ni har fått. Jätte fina bilder på lina och Elly, stor kram från faster lise.

2010-11-07 | 18:11:17
anna

vackert skrivet :)

förstår saknaden, min lillebror får ju växa upp utan mor och far föräldrar. Man vetju vad han går miste om. Kramar till dig och sandra

2010-11-07 | 18:41:48 | http://jakiya.blogg.se/
Daniel

Och jag saknar och älskar dig min underbara sambo. Utan dig och våran otroliga dotter vore livet tomt och trist. Ska göra allt som står i min makt för att alltid finnas här för er min älskade familj.

Älskar er mer än livet själv.

2010-11-07 | 22:37:02
Emma [ M i s s G r i m m ] Ung, ensamstående mamma

Alltså, lite off topic men; jag tycker seriöst att du kan klona din Daniel och hyra ut honom till oss mindre lyckligt lottade ;P

2010-11-08 | 11:28:23 | http://missgrimm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: