Vem har bästa tipset....

Har suttit och funderat över detta med vikt och träning och kost, har funderat över det faktum att jag under många år varit en jojo bantare som de så fint kallar det, att jag enligt vissa personer aldrig vet vilken vikt jag ska vara på när de träffar mig nästa gång.... *ler*

Jag har pendlat mycket i vikt speciellt under de senaste åren och kan ju visa er hur jag såg ut för ca 6 års sedan då var jag alltså 19

Denna bild är tagen på sommaren när jag var 19 och

Följande kort är taget på vintern när jag fyllt 20



Detta kort väger jag något kg mer än jag gör idag

Sedan så har vi kortet från sommaren när jag var 21





Taget av Daniel Augisti 2009 i Boden .... Så 15 månader sedan....


Taget av missgrimm.blogg.se för någon månad sedan.... 

Sen fortsätter det hela tiden fram och tillbaka skulle kunna visa min jojo bantning på hur många sätt som helst, jag har på många sätt och vis försökt hitta en balans i min vikt men aldrig riktigt kunnat, så nu tänkte jag en gång för alla fixa detta .... skriver om det ofta, men faller ofta, och speciellt när det handlar om socker, och kan nog vara av den enkla anledningen att socker dämpar smärta, då pratar jag om både psykisk och fysisk smärta och i mitt fall just nu fysisk smärta, för den psykiska smärtan är över och förbi :D

Så vad vill jag ha sagt med detta, joo att en sund vikt nedgång är alltid det som är det bästa men är inte alltid som man hittar den vågen så därför undrar jag om det finns någon annan där ute som kämpar eller har kämpat med sin vikt, som har på ett eller annat sätt insett att vanorna måste brytas och att förändring måste ske....

Jag vet hur man gör för att rasa i vikt, jag vet att jag lätt kan tappa alla dessa kg utan problem, men resultatet blir att jag sedan går upp alla igen....och mer därtill....

Mitt problem är att stanna kvar på ideal vikten, där både huvudet och kroppen mår bra och där den trivs....

Jag trivs med mig själv som jag är oavsett storlek i hel het, men jag trivs inte att min kropp skriker av värk och smärta och jag trivs inte och pröva kläder....

Så därav så vill jag bara ha sagt att jag vill höra och läsa om vem som har bästa tipset, vad säger ni??

GI
Atkins
Viktväktarna
Kaloriräkning
Vrål bantning träning

Ja namnen är många, har ni några tips och vilken är den bästa vägen enligt er??

Vad har funkat för er eller för de i er närhet.....

Ja frågorna är många och tankarna oändlinga men jag vet att jag måste och jag har som sagt ett datum och en inre bild så den ska jag väll försöka att förverkliga....




Kommentarer
Emma [ M i s s G r i m m ] Ung, ensamstående mamma

Snygg är du då viket som på alla bilder =)



Av de dieterna du har räknat upp så förkastar jag alla utom Viktväktarna. Dom och tallriksmodellen är överlägset bäst för att hälsosamt nå sitt mål.

Viktväktarna är också bra på det sättet att du utan dåligt samvete får äta vad du vill, men du lär dig äta det i rätt mängd.



(Shit vad jag propagerar för VV, jag som knappt ens äter, men det är bra, det vet jag.)

2010-11-24 | 16:38:32 | http://missgrimm.blogg.se/
Ewe

Jag håller med Emma, VV är nog bästa alternativet i matväg.

Vad man däremot inte får glömma är att det är viktigt att man tränar! Tyvärr räcker inte dagliga promenader, utan man behöver mer än så, som styrketräning alt. gymnasitik/dans.



Men å andra sidan är jag ingen tränare/dietist, så 100% kan jag så klart inte vara. Dock så säger det sunda förnuftet det.



När jag får tummen ur rumpan och sånt, då ska jag börja träna.. det var sååååå lääääääääänge sen sist...

Cicci

Jag måste bara tipsa om aftonbladets viktklubb - kostar typ 300 kr för 3 månader (eller var det 6.. kommer inte ihåg) Men då får man en egen "hemsida" där man skriver in vad man äter och så kan man räkna kalorierna - skitta-bra! :) Första gången jag var med där gick jag ned c:a 12 kg på ett halvår och andra gången c:a 10 kg. Så på lång sikt så är det bättre. Skippa allt som har med "dieter" att göra, speciellt dessa s.k. "shake'ar" då dom flesta verkar gå upp igen då dom slutar. Men jag håller i alla fall med Emma, du är snygg på ALLA bilder! :)

2010-11-24 | 20:53:33 | http://fantaisha.blogg.se/
Madde

Det finns många sätt. Men ska man göra det på bästa sätt får man inte gå ner mer än 0,5kg/vecka. För det är abra så mycket fett man kan tappa som mest. annars är de tmuskler som försvinner och försvinner musklerna tappar man förbränningen.

2010-11-24 | 21:43:10 | http://maddekjell.blogg.se/
Ida Tallhed

Jag rekommenderar inte någon bantingsmetod som GI, atkins eller övriga metoder. Min rekommendation är att satsa på att äta lite av allt. Mindre mängder men oftare.



Att utesluta kolhydrater fett eller vissa produkter kan ge en snabb och "effektiv" viktnedgång men problemet blir att sedan hålla den vikten. Du som har väldigt lätt att gå både upp och ner borde inte förlita dig på en sådan bantingsmetod.



Gå ner i vikt kan vara klurigt och man vill gärna gå ner massor på en ögonblinkning, men de bästa för hälsan, kroppen och för att sedan kunna behålla vikten är nog att leva lite sundare utan att skippa vissa saker. framförallt MER MOTION och MIÄNDRE MÄNGD mat. Ett tips kan vara att alltid ta mat på en assiet istället för en vanlig tallrik. Man minskar sina portioner med ca 30% på så vis.



Du som gillar att dansa... shaka lös ofta! :D Lite galen dans medans du städar eller så införskaffar du dig tv-spel med dansmatta. UT och gå mycket. Simma. Sittupps (för den som klarar det). Gym.



En av som bästa träningsformerna för att gå ner i vikt är simmning och gymnastik i vatten :D PRova vattengymnastik. Sjukt kul!

2010-11-25 | 19:54:54 | http://idatallhed.se
malin

jag har lyckats ge ner 20 kg, och det är för att jag inte har rört godis, chips eller coca cola som jag älskade på nio månader. jag slutade med potatis, äter bara sallad kött osv fullkorns ris, pasta. men jag kan ändå unna mig lite fika eller någon glass då och då. men jag håller min vikt nu. vilket är något jag alltid haft svårt för, helt klart vill jag gå ner 10 kg till. men jag tänker inte banta för det. och jag tror inte jag kör med någon viss diet, utan jag äter det jag tycker om.

2010-11-26 | 09:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: