Att säga att man älskar sitt barn....

Jag kom att tänka på en sak idag....att vara mamma är faaan ett heltids jobb, att vara mamma är nog det bästa som hänt mig, jag är så lycklig tillsammans med min älskade dotter, hon gör livet komplett och jag skulle lätt kapa ena armen för henne....varje lem skulle jag kapa för henne.....jag skulle kasta mig framför en bil eller in i ett brinnande hus för henne om det är det som krävdes.....

Det är rätt lustigt att man kan älska någon så mycket som jag älskar henne på så kort tid, hon är mitt allt, jag blir så lycklig av henne och hela tiden så blir jag bara lyckligare och lyckligare även om jag vissa stunder känner och tror att jag inte kan bli lyckligare men då gör hon något som får mig att känna att jag älskar henne mer än vad jag gjorde för 5 minuter sedan....

En fråga, hur ofta talar ni om för era barn att ni älskar de?? Hur ofta talar ni om hur mycket de betyder för er??

Eller för eran respektive.....

Jag har för vana att säga det så ofta jag får chansen och så ofta som jag att jag behöver det så säger jag det, jag vill att de ska känna sig älskade och uppskattade, jag behöver få säga det, kanske jag är blödig kanske jag är en "hönsmamma" men för mig är det viktigt att min dotter och min man känner sig speciella och unika, att de känner att jag älskar de för det de är och just för att de är de.....att de är viktiga i mitt liv.....

Jag fick en dikt på Linas dop av min underbara kusin Angelica och det stod följande:

Krama mig ofta så blir jag glad och trygg
Låt mig känna mig älskar även omjag varit stygg

Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
För även om jag klagar är ni ändå bäst.

Visa mig i handling vad respekt är för någonting.
Lär mig se det vackra i världen runt om kring.

Tala om att jag duger just precis som jag är
Och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.

Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor
och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor.

Visst är den sann?? Jag tycker den är sååå bra den säger så mycket av det jag tror på, jag vet att det är här hemma som allt startar att det är här som vi måste bygga hennes trygghet och säkerhet....Vad tror ni, vad tänker ni runt detta med att visa sin kärlek till sitt barn....


Vi sover älskade dotter och jag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: