Uppd: Svar till Sara

uppd 04.11:

Sen vill jag också påpeka att Nellis kom till mig som vuxen hund, att jag är tredje hemmet och jag vill också påtala att jag inte tänker försvara mig eller på något sätt föresätta mig i en situation där jag framställs som dålig för jag är verkligen inte dålig.

Jag avgudar mina hundar men ibland finns det saker som man inte alltid uppskatter eller kan förändra, inte ens med träning eller byte av taktik, som ex genetik och arv som föranlett till att hunden är det den är idag.

Men vill du ha mer svar kan du ju ange mail eller nå så jag vet vem du är....

_______________________

Svar till Sara: vad gäller nellis så är det mer än det jag skriver, mer som ligger till grund i mina tankar, jag älskar henne och jag tränar henne varje dag, vi kör vardags lydnad, lätta spår och vi kör även klicker och kontakt övningar, vi har även gått kurser och vi har gjort det mesta ihop jag och tösen min och hon får motion så hon klarar sig och blir över, vad gäller att jag har två hundar att träna med det vet jag, men det har inte med saken att göra, de två jag har kanske inte passar de ända mål jag är ute efter.

JAG kanske vill mer än jag kan med de, Donna vill verkligen bara vara en mys hund och njuta av vardagen utan att behöva skita ner sig och anstränga sig för mycket.

Och Nellis är en komplex historia.....en underbar men komplex historia....mitt troll och min damp hund....Men att sitta och säga att hon är understimulerad det vet jag inte om jag kan hålla med om och att hon inte vet vem ledare än, det tvivlar jag skarpt på, jag är vad jag anser en rätt tydlig ledare och rätt konsekvent i mitt agerande gentemot mina hundar, annars skulle inte den ena lyssna till 110 % och den andra typ 30 eller nå....

Så känner man inte mig eller hunden så kan man också inte uttala sig, jag älskar och avgudar hunden på samma gång som hon verkligen ger mig gråa hår och ger mig tjorv i vardagen....vilket hon gjort sedan hon anlände hos mig för några år sedan....Det har alltid vart mer eller mindre tjorv med min underbara Nellis....

Så kom med något jag inte redan vet.....Sen vet alla att en Kines kan man göra mycket med, men faan långt ifrån allt....Tro mig jag har prövat, jag har prövat rapport, budföring jag har prövat uppletande, viltspår, lydnad, freestyle, agility och utställning så kom inte och säg att man kan göra allt det med en kines för det kan man inte, mitt val av ny ras har att göra med att jag faktiskt vill ha något och träna med och att jag vill hålla på med avel som är ett av mitt stora intresse när det gäller hundar.....Så...är det med det....och jag vet vem jag är och jag står för mina tankar och mina känslor för jag är säker på de.....

Kommentarer
Caisa

Lägg inte ner energi att svara till någon som är anonym, det skulle inte jag ha gjort.



KRAM

2010-10-31 | 12:46:45 | http://fyrfotingarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: