Tråkig dag idag....

Hade tänkt mig en eller två promenader idag med de fyrbenta och vagnen, men när man har tråkiga hundar som gillar soff locket bättre än att faktiskt motionera så verkar det bli hemma dag idag, jag vill ha en motions kompis, en kompis som sparkar på mig så jag tar mig ut .... en som älskar alla väder och vind....En nallebjörn....

Vill ha en som orkar men inte kräver för mycket en med bra off och on knapp, en hund som accepterar min vardag och som älskar och träna, en som jag kan gå kurs med och som vill jobba med hjärnan och vara aktiv....

Jaaa jag vet inte, soff potatisen Donna hon bara liggger där och snarkar och mår gott, Chanelle hon vill inte gå utanför dörren när det är minsta blött eller blåst ute.....

Nej jag vet inte....Jag har en intresse för avel, träning och tävling, jag har mitt kenel namn och jag vill gärna hitta en ras som passar mig som jag kan föda upp och tävla och träna med, jag vill dela mitt liv med en hundras som passar våran familj, med barn och motion....

Men vad ska det bli??

Sen är tankarna mycket på hur det ska gå med de två vi har när Lina börjar vara efter golvet och krypa....hur de ska tackla det, hur de ska hantera det, speciellt Nelli med hennes stress och bekymmer med höga ljud och tjo och tjim....Ibland tror jag att hon skulle få det bättre hos någon där hon var ensam hund, där hon bara fick vara hon, men jag vet inte .... Ibland känns det som om det är det rätta, men jag vet inte....tankarna är otroligt många just nu. så.....

Vet inte vart jag ska börja.....Jag vet bara att jag har lite abstinens efter att få ställa hund och få träna och tävla....få något att jobba med.....få komma tillbaka in i hundvärlden och in i allt bestyr med det :D jag saknar det och känner att jag saknar det....

Allt för just nu....

Kommentarer
Anna

Förstår dina kines tankar, de är ju så där knepiga :/ Oroar mig oxå lite för hur Freddie kommer reagera i framtiden men sen kastreringen går det ändå liiite bättre.

Bilbo dum skriker ju i tid och otid annars är han ju så lättsam att lära saker, dock är finnarna lite slöa på ett sätt men samtidigt lätt lärda. Längtar oxå efter att träna hund o.s.v till och med Freddie har jag fått till att börja vilja träna, det är jätte kul :)



Så du det blir promenader och hundträning i vinter :) Får lämna barnen hemma med deras pappor =)



2010-10-20 | 19:58:02 | http://jakiya.blogg.se/
sandra

svaret är en tax en valp efter aina

2010-10-21 | 13:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: