Vad tror ni om Schipperke??

Någon som har erfarenhet av denna hundras?? jag tycker den verkar intressant....är sååå många hundar som är intressanta....jag vet inte vad jag ska ta mig till.....vad jag ska ha för nyras....

Kan ni inte bomba mig med förslag, jag vill alltså ha en hund som orkar mycket, är förlig och barnvänlig, jag vill ha en hund som har lite aportlust, en hund som tycker om att motionera oavsett väder och vind, en hund man inte behöver klä och en hund som inte är så där jätte vanlig....

usch vad jobbigt :)

Schipperke ser ut så här :)


tagen från google :)


Kommentarer
Ancha

Jag har träffat många hundar av denna ras både på utställningar, privat och bara ute och hitills har jag inte stött på en trevlig schipperke än.

Däremot så kanske dom är trevliga om dom kommer från en uppfödare som jobbar ordentligt med dom så ja ska inte dra alla över en kam.

För dom jag träffat på stan och privat har nog inte varit i så tränings ull om man säger så.



Men det vi ju båda två, att många utställnings hundar ska vara "fina" och inte springa i skogen och lorta ner sig :-P



Lycka till i ditt sökande =)

/Ancha

2010-10-21 | 15:39:52 | http://contikki.blogg.se/
Emma [ M i s s G r i m m ] Ung, ensamstående mamma

Imorgon skulle passa superbra. Vid tolv-ett så det är bra ljus =) Ska vi säga att jag kommer till dig vid tolv?

2010-10-22 | 10:28:39 | http://missgrimm.blogg.se/
Ida Tallhed

Podengo portugues pequeno ;) den är ovanlig, friks, orkar massor men kräver inte massor.

2010-10-30 | 11:04:00 | http://idatallhed.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: