I väntan på middag....

Här sitter jag djupt fokuserad i verkligheten och djupt fokuserad i debatterna om dagens val, idag är ett vägval för sverige, ett val som är svårt att missa och ett val vi måste göra för att det ska utstacka vår framtid, det är idag som valet görs....vad som kommer att hända med vårt land.





Det kryper i kroppen av tanken på att det faktiskt kan bli blått, det kryper faktiskt i tanken och kroppen när jag vet att de blå faktiskt kan få möjligheten att sammarbeta med SD och därav släppa in de i riksdagen....Det skrämmer mig, det skrämmer mig otroligt mycket.

Allt det skrämmer mig....då jag blir skrämd då vill jag gömma mig för verkligheten....men samtidigt så vill jag stå där med mina kamrater på barikaderna och skrika, slåss, använda oss av vår retorik, våra kunskaper och vår styrka att tillsammans mötas för att få våra röster hörda....Låta arbetarklassen tala och låta våra ord sjunga och mötas av verkligheten....

Jag skulle vilja använda mina ord och trycka ner borgarpacken i skogsulorna, låta de leva mitt liv för en dag, låta de ha min inkomst för en dag, tvivlar skarpt på att de skulle klara sig en vecka på min månads inkomst....tvivlar skarpt på att jag skulle se de leva sina lyx liv och jag tvivlar skarpt på att de skulle stoltsera med sina fina kostyner och deras fina bilar....

Jag är en arbetare som gärna tar vilket skit jobb som helst, bara det är ett jobb, men ingen ger mig ett jobb, jag är för närvarande mammaledig, annars student, men vem ger mig ett jobb?? vem vill anställa mig?? jag har under de senaste två åren sökt runt 200 jobb och ingen har anställt mig, inte ens på prov men fråga alliansen, det finns jobb bara att bege sig ut och leta de....

Nä jag är inte bitter, jag är skit förbannad....Vem är det som  har röstat fram dessa idioter till makten, vem är det som har sett till att socialbidragen höjs....och vem faaan är det som har sett till att 4 av 5 ungdomar är arbetslösa....Ja inte faaan är det då vänsterpartiet....

Nä ta nu ställning rösta rätt, rösta rött och ni, invovlera er, sitt inte bara och klaga och vänta till allmänt val var 4:e år, nej låt det bli en del i eran vardag, gör era röster hörda och tala om orättvisorna, gå med i en förening....i mitt  fall vänsterpartiet....Skapa en förändring....

Nej nu avslutar jag detta inlägg med att jag faktiskt ska ta och gå och äta middag.....min underbara sambo står och gör tacos :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: