Mamma träffar

Det jag har funderat på är ju detta med mamma träffar och saker man kan göra tillsammans som mammor, det är viktigt att man har stöd av varandra och att man tillsammans finns där för varandra som kvinnor och som mammor....Det är en spänannde resa man har framför sig när man blir förälder och det är spännande känslor och tankar som man stöter på och jag vet då att jag är i behov av att få dela med mig av dessa tankar och känslor till andra kvinnor och mammor....

Sen så tänkte jag på en sak, när man samlar ihop till en mammagrupp, för även om det är så att det är blandad gravida och att man redan har blivit mamma så är stödet lika viktigt och det är lika viktigt att man finns där för varandra och stöttar varandra genom allt.

Vi som har fått barn vi kan ju dela med oss av våra tankar och känslor och när de andra får sina barn så kan de påminna en om hur det var ibörjan och man kan ge varandra mycket stöd och vägledning.

För mig är det viktigt att man har ett fungerande nätverk och därav också att man möts som kvinnor och som mammor, men jag tycker också att det är viktigt att man lyfter fram männen i våra liv och deras roller som pappa och deras behov och deras känslor om allt som händer, med graviditeten och barnet....

Det är viktigt att man lyfter det.

Men sen tänkte jag ta upp nå annat och det är just det att när man då har sin mammagrupp eller pappagrupp så kan man också vara med i libero och tävla om blöjor till gruppen så skriver libero;

Blöjor till hela föräldragruppen

Ni dricker kaffe och te och äter hembakt bröd. Det står barnvagnar överallt, och ni pratar om förlossningen, om era barn och om att amma och sova. Ni vill gärna fortsätta vara vänner och ses kanske oftare och oftare.

Är du med i en föräldragrupp?

Berätta vad ni gör för roliga saker tillsammans – och ge andra föräldragrupper bra idéer till upplevelser som skapar närhet och gemenskap. Du kan berätta om en lyckad aktivitet i din föräldragrupp eller ge andra idéer till ett spännande tema att ta upp. Var med i tävlingen om en sann blöjfest i föräldragruppen.

Så utser vi vinnarna

Vi väljer den roligaste historien eller den mest speciella aktiviteten varje månad och skickar en låda blöjor, som motsvarar cirka tre månaders användning, till alla i föräldragruppen (minst tre och högst sju personer).

Så här gör ni för att delta:

Registrera namnen på alla föräldrar i gruppen, era mail-adresser samt vilken blöjstorlek som var och en av er önskar, om ni skulle ha turen att vinna.

Så det är en tanke att kanske ta med sig....


Kommentarer
Zandra

Nämen hejsan :) Haha, ingen dum fråga alls. Jag var inne på socionom/arbetsterapeut spåret där ett bra tag men insåg att nej, det är inte för mig. Som en blixt från klar himmel insåg jag att jag vill "pilla" och göra rent, det är det jag är duktig på och tycker är roligt så Jesper sa; "varför inte bli tandhygienist då?" Det hade jag aldrig ens tänkt på men så kollade jag upp det och kände direkt att det är det här som är det jag vill göra, det jag vill bli :) Underbar känsla och det känns sååå rätt :D Hur går det för dig med pluggandet då? Och med bebisen? :)

2010-09-28 | 18:27:28 | http://zandrasnellman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: