Privat vård??

Jag har ett stort anti mot att tjäna på vården, jag vill inte privatisera vården det är jag fullkomligt medveten om, men vad faaan gör man när man inte får hjälp i den statliga vården??

Jag får ingen hjälp på Öjebyns vårdcentral, jag får inget stöd och inget gehör i mina sjukdomar eller i min roll som nybliven mamma, jag uppskattar inte det sättet de sköter min hälsa och det sättet som de bemöter mina frågor om livet som mamma.

Jag vill ha stöd och hjälp, det är det som mina skatte pengar ska gå till, ska inte gå till en bunt människor som styr vården med nedskärningar och attityder som att man som person inte är viktig.

Jag vet att den privata vården får sin bidrag från den offentligas budget och allt sånt, jag vet att de livnär sig på de, men jag kan inte gå utan hjälp så idag gör jag något jag inte velat göra tidigare jag ska föra över mig och hela min familj till Cederkliniken och det måste jag för att vi ska få den hjälp vi behöver.

Jag behöver stöd och hjälp och jag kan inte leva så här som jag gör och nu kräver jag förändring....så mot mitt eget vett så byter jag till en privat vårdcentral och säger hejdå till Öjebyns vårdcentral för gott och det är jag sååå tacksam för, för efter 25 år på den jävla vårdcentralen och ingen hjälp fått så orkar jag inte mer, kanske detta är min lösning om inte så vet jag inte vad jag ska göra....

ha en bra dag....

Kommentarer
Emma [ M i s s G r i m m ] Ung, ensamstående mamma

Allt är inte svart eller vitt. Jag är också emot privatisering av vården, eller snarare IDÈN om att privatisera vården. Det ska inte behövas. Men så länge den offentliga vården inte funkar som den ska så går jag på Cederkliniken, så får det vara hur mycket hyckleri det vill, så länge jag och lilleman får den vård vi förtjänar och behöver. Det är viktigast.

2010-09-28 | 11:13:38 | http://missgrimm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: