Upp till kamp kamrater

Vad ska jag säga, jag har legat på sofflocket och rehabliteras under de gångna 6 åren, men nu är det färdigt, nu kan jag inte sitta och se på längre, nu gäller det att vi verkligen samlar våra trupper och samlar våra krafter för att göra ett stort kraft tag de kommande 4 åren för att skapa en förändring i samhället, vi måste tillsammans göra den förändringen.

Det var jämnt igår och vi vet att varje röst räknas....Vad som gjorde att vi inte vann igår det är upp till respektive styrelse att förbjuda sig i och analysera men för mig är det då en sak som är säker och det är att jag har anslutit mig igen till vänsterpartiet och jag kommer att göra det jag kan och det jag orkar för att kunna vara medlem och kunna vara aktiv medlem på den nivån som jag behöver vara för att jag ska känna att jag tillför något.....

Det räcker inte bara och rösta, den sittande regeringen och den omvalda regeringen håller på och omvandla och utförsälja Sverige, de håller på och stycka ner våran välfärd och få de rikare rikare och de fattigare fattigare.....

Nej säger jag, nu räcker det, detta är inget samhälle jag vill att min dotter ska växa upp och eftersom jag inte vill det så är det min uppgift att produktivt kämpa för en förändring....

Min uppgift att kämpa för att visa henne ett annat sätt att leva ett anant syn sätt det sätt som denna regering väljer att föra vårt land....

Vi har länge kämpar för vår välfärd ska vi bara sitta och titta på medans de styckar den och beger sig ut på mass slakt, nej säger jag, nej säger jag med hög och skarp röst.

Nu räcker det, upp till kamp kamrater, vi möts på barrikadern.....Vår tid här är, nu måste vi en gång för alla slåss i 4 år för att visa vad vänsterpartiet går för och visa vad vi kan göra för vårt samhäälle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: