Ämnen på bloggen?

Har länge suttit och funderat på detta med vad folk väljer för ämnen att skriva om på sina bloggar, jag har tusen tankar och tusen åsikter, jag har mina värderingar och mina sätt att se på saken med mina glasögon på eller av.

Men hur folk tolkar mina ämnen och mina topics det är upp till de och sina glasögon...

.Men det jag undrar över vad är det som gör en blogg framgångsrik??

Vad jag kan urskilja så är det inte det faktum att man skriver om sitt vardagliga liv, utan helst ska det vara en blogg som visar en människa med mycket problem, som skriver om sina problem och sina "sjukdomar", det ska handla om problem, skvaller, elakheter eller rent utav skit snack.

Det ska handla om att skada andra människor i så stor utsträckning det går, eller så ska det handla om att få barn när man själv är barn, så där 15 år eller så.

Jag är inte ute efter att få en stor blogg, jag vill ha min blogg för mig själv och mitt skrivande, mitt skrivande om min vardag. ett forum där jag kan lägga upp mina tankar och mina åsikter utan att få det kastat i ansiktet på andra bloggar, jag vill kunna känna mig fri att i min egna blogg kunna göra utrymme för mina ord och mina värderingar.

Mina ord utan att jag ska behöva ta hänsyn till vem eller vilka som läser min blogg, trots att jag inte alltid ser på saker på samma sätt som andra så får det de gör stå för de och jag skriver aldrig om enstaka personer utan om generella åsikter och värderingar generellt vad jag anser som saker och ting.

Sen tar folk åt sig i vad jag skriver så kan jag inte göra något åt det, utan det får stå för de....

Men hur kommer det sig att man fastnar på bloggar som handlar om depprisson, ångest, självförakt, sjukdomar av olika slag?? Grundar det sig i sig själv och sitt intresse som i mitt fall, eller vad tror du??

Jag tror att människor i helhet är ute efter att tycka synd och gotta sig i någon annans lidande för att glömma sitt eget för en stund....

Vad tror du???

Jaa tankarna är många, har även suttit i tankarna på om jag ska ta bort kategorier och lägga till, ta bort och ändra lite på det upplägg jag har, kanske inte vara så jävla fin slipad och försiktig i mina ord, vissa inlägg känns  det som att jag tassar på tår och passar mina brinnande fingrar för vad de printar ner....

Jag vill så gärna få ner alla de ord som är ristade inom mig till text .... men tror du att folk kommer att missuppfatta mina blyertsprintade ord om de läggs upp på print??

Tror du att jag kan förverkliga den tanken att göra förändringar i bloggen i en mer intressant riktning att inte bara skriva om vardagen och om tankarna att vara mamma och student....

Tror du att jag har mer att skriva om än det jag svammlar om idag??

Har länge suttit och funderat på detta med vad folk väljer för ämnen att skriva om på sina bloggar, jag har tusen tankar och tusen åsikter, jag har mina värderingar och mina sätt att se på saken med mina glasögon på eller av.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: