Nytt år och nya tag i livet....

Jag tänker börja detta år med att skriva mitt första blogg inlägg för detta året och jag känner att jag har tusen tankar som jag skulle vilja få med i detta inlägg....Tankar tänkta av mig och som jag skulle vilja förmedla....men jag väljer att följa instinkten och skriva det som faller mig under tiden som fingrarna styr tangenterna helt enkelt och ta det som ni tar det ni läsare, tar ni åt er så gör ni, men detta inlägg är inte riktat till någon utan det är mina tankar....

Mitt nya år kommer att baseras på att ta in allt gott som finns i mitt liv, allt det fina som finns runt om kring, inte gräva ner mig i gammal skit, älta och gnälla över situationer som jag försatt mig i själv, utan jag kommer aktivt att jobba för att hela tiden lyfta fram det goda, det fina och det bra....

Jag kommer att fokusera mitt nya år på att visa alla de som betyder mycket för mig att jag älskar de och att de betyder mycket för mig,

Jag kommer att
ägna mina tankar åt de som har det sämmre lottat än mig, de som inte har någon att dela sin vardag med, någon som därute inte hittat hem och hittat rätt.

Jag kommer att ägna mitt nyår till att studera hårt och få bra betyg
Jag kommer att ägna mitt nya år åt att verkligen se till att jag får jobb, mitt nya år kommer jag att lova mig själv att tänka framåt och inte bara för dagen
Jag kommer att ägna mitt nya år åt den lilla valpen och alla de andra fyrbenta som jag har här hemma....
Jag kommer att ägna mitt nya år till att faktiskt slut föra allt det jag påbörjat under 2010 och som jag tar för mig under 2011.

Jag kommer att fokusera på att vara den bästa mamman och den bästa partnern till Daniel som jag kan, kommer att fokusera på att vara en bra vän, dotter och syster, jag kommer att ge allt för att vara en bra moster till Elly
Jag kommer att vilja ge allt för att förverkliga alla våra drömmar som jag och min familj har.

Så till slut vill jag säga, skit i det förflutna, lev idag, lev som du aldrig levt tidigare, skit i allt gammalt groll njut av dagen som den är idag och har ni barn, njut och lev för de, lev för deras existens och deras önskan att vara aktivt delaktiga i era liv, inte bortglömda på grund av stress, ångest, dåligt samvete, ilska mot den andre föräldern, orättvisor i vardagen.

Det är allt för många barn som blir bortglömda i alla möjliga situationer....Ägna era barn 110% närvaro....Glöm de inte....

P.S Jag har fått ny mobil och tappat alla nr bara så ni vet så vill ni att jag ska ha erat nr så skicka ett sms med erat namn i till mig :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: