Vardagen kryper på mig....

Snart vaknar jag, det känner jag, snart vaknar jag av en kall dusch över mig, jag börja känna att det är jobbigt att avsluta min mammaledighet, trots att jag har sett fram emot detta och inställd på detta och överlycklig över detta att jag kommit mig in på socionom utbildningen, men samtidigt så känner jag att det kommer att bli tungt att lämna underbara dottra på dagarna....Vetskapen att hon många av dagarna kommer att sova när jag åker och sova när jag kommer hem.

Det är tunga tankar det....Men det är för hennes skull, hennes framtid som jag utbildar mig, för att kunna ge henne en bra uppväxt med tryggare och stabilare inkomst och sporrning att själv i framtiden utbilda sig och följa sina drömmar....

Det är för henne som jag gör detta....Tacksam att jag har Daniel och Mamma som kommer att hjälpa mig och Tant Eva så klart....Att ha mamma och Eva som kan ställa upp är guld värda....

Att få denna möjlighet att kunna följa min dröm att få en utbildning och kunna börja bidra mer med än bara mig själv är helt underbar känsla...

Nej nu ska jag faktiskt genomgå min blogg runda och sedan göra kväll.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: