10 dagar kvar

Ned räkningen har börjat....Det är 10 dagar kvar, det som måste inför skaffas innan dess är;

- Nya skor (Check - Tack farmor för bidraget) ska inhandlas i veckan
- Joggingbälte
- Broddar
- Liten vattenflaska

- Planera dagarna
- Göra veckor matsedel
- Planera tränings tider
- Plugg tider
- Se över hämtningen och lämningen
- Helt enkelt planera vardagen.

- Målet för mig är inte att bli trådsmal igen, mitt mål är alltså inte att komma in i min systers kläder www.toook.blogg.se igen, dock så hade det vart kul för hon har snygga kläder *hehe* men som sagt inte mitt mål och inte min tro att jag någonsin kommer kunna bli så smal igen.

För mig handlar detta inte om viktminskning i den bemärkelsen utan för mig handlar detta om det faktum att jag vill motivera mig själv och självklart Daniel till en ny livsstil och till ett nytt sätt att leva och tänka, och detta för vårat bästa och våran hälsas skull, detta för att vi ska finnas kvar och leva längre och kunna visa Lina att det finns ett annat sätt att leva än att dricka läsk varje dag och att äta en formigt och kanske inte alltid så hälsosamt.

Så med start den 3/1-12 Så kommer det att ske många förändringar här och jag kommer strikt hålla vid målen som är satta då. Jag ska sätta del mål och huvud mål och kommer att skriva om varje delmål jag klarar av och Daniel om han tillåter det....

Huvudmålen:

Vikt: 60 kg

Smärta: Orka 2 timmars promenad med hundarna

Träning: 2 Gym i veckan


_________________________________________________________________________________________________

För att kunna fixa huvudmålen måste jag sätta upp delmål, genom delmålen så blir det lättare att nå målet. Det är där som många gör fel sätter målen för högt och därav också faller.

Delmål:

1. Ändra kosten (LCHF)

2. Gå och Lämna och hämta Lina

3. Promenad innan skolan/jobbet med hundarna

4. 2 Timmar på kvällen med hundarna

5. Dansa zumba med Lina hemma :)

Finns säkert en massa andra delmål men kommer inte på de nu :D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: